2fereshteh Things To Know Before You Buy

Wiki Article

نکاتی برای پیشگیری از یبوست مشابه نکاتی برای تسکین آن است. موارد زیر را امتحان کنید:

بنابراین اگر متوجه تغییر الگوی دفع در بیش از دو هفته، خون در مدفوع، درد هنگام اجابت مزاج، کاهش وزن ناگهانی و قطر کم مدفوع شدید باید با پزشک مشورت کنید.

در صورت عدم بهبودی یبوست با تغییر در رژیم غذایی و اصلاح سبک زندگی، مصرف بعضی داروها با مشورت پزشک ممکن است به برطرف شدن یبوست کمک کند. این داروها عبارتند از:

این دارو تاثیر زیادی برای رفع یبوست دارد و قادر است آب را به داخل روده جمع کنید به علاوه این دارو حاوی منیزیم است و سریعاً این عارضه را درمان می کند.

گاهی مشکلات سیستم عصبی باعث اختلال حرکات روده و بروز یبوست می شوند. این مشکلات شامل موارد زیر هستند:

در اطراف مقعد تعداد بسیار زیادی مویرگ و رگ های خونی با فشار خون بالا وجود دارد که در هنگام دفع مدفوع برای دفع راحت تر می توانند تا حد زیادی منعطف شوند.

پروژسترون: افزایش سطح هورمون پروژسترون در دوران بارداری، با کُند کردن حرکات روده سبب ایجاد یبوست می¬شود.

در این حین از بیمار خواسته می‌شود تا به صورت ارادی عضلات مقعد خود را منقبض کند تا میزان فشار وارده هنگام دفع مدفوع تخمین زده شود. هنگامی که عملکرد این عضلات دچار اختلال شود، مدفوع مسدود شده و در نتیجه باعث ایجاد یک وضعیت مشابه به اختلال عملکرد اعصاب کف لگن می‌شود.

در این صورت گاهی لازم است مداخلاتی مانند اِنِما یا جراحی ضرورت پیدا کند.

با سلام واحترام . مدتی هنگام خروج مدفوع خشک بوده به سختی انجام میشه .اگر امکانش هست راهنمایی فرمائید

دکتر جاوید ظفری، متخصص اطفال، با سالها سابقه و تجربه در درمان بیماری های آسم و آلرژی کودکان، می تواند در این امر به شما کمک کند. برای دریافت مشاوره، می توانید با مطب دکتر جاوید ظفری تماس حاصل فرمایید.

مکمل های فیبری با حجیم کردن مدفوع باعث دفع آسان تر می شوند.

ارتباط با ما تهران، کیلومتر۸ بزرگراه شهید لشکری بلوار عبیدی، پلاک ۷۲

مسهل : مسهل ها انواع مختلفی دارند یکی از انواع آن علت یبوست به عنوان روان‌کننده شناخته می شود. این نوع مسهل حاوی روغن‌های معدنی به صورت ساده یا امولسیون است.

Report this wiki page