بیماری زونا در زنان باردار No Further a Mystery

Wiki Article

 دکتر ممکن است برای تشخیص این عارضه، یک نمونه‌برداری از بافت آسیب‌دیده انجام دهد و یا قسمتی از تاول‌ها را برای بررسی بیشتر در آزمایشگاه، کشت دهد.

لیستی از مراقبت‌های مهم و حیاتی

* درد مزمن، خصوصا در سالمندان، كه‌ تا ماه‌ها یا سال‌ها در مسیر رشته‌ های‌ حسی‌ محل‌ قبلی‌ وجود تاول‌ ها باقی‌ می‌ ماند.

آقای تورک حملات حماس به غیرنظامیان و سربازان اسرائیلی در هفتم اکتبر، از جمله قتل، تجاوز و گروگان‌گیری را محکوم کرد.

پوشش موضوعات روز و عبور آن از فیلتر تأیید پزشکی، مجله دکتردکتر را

● ویروس واریسلا زوستر زمانی پخش می‌شود که فردی با تاول تراوش کننده تماس پیدا کند. اگر تاول‌ها پوشیده شده باشند یا دلمه ایجاد شده باشد، مسری نیست.

از عوارض زونا در بزرگسالان می‌توان به ضایعات پوستی بیشتر و عفونت‌های میکروبی که بر اثر تاول‌های باز به وجود می‌آیند، اشاره کرد.

معمولاً درد به عنوان اولین نشانه بیماری زونا شناخته می‌شود که در اثر درگیر بیماری زونا درمان شدن یک یا چند مورد از عصب‌های حسی ایجاد می‌شود و می‌تواند خفیف تا شدید باشد. همچنین درد ناشی از زونا ممکن است فقط در یک نقطه و یا به طور گسترده در ناحیه‌ای از پوست، احساس شود.

● پزشکان معمولاً با بررسی بثورات و تاول‌ها زونا را تشخیص می‌دهند. همچنین سؤالاتی در مورد سابقه پزشکی‌تان می‌پرسند.

● تنها راه مسری بودن ویروس این است که مستقیماً با تاول تراوش کننده فردی که زونا دارد در تماس باشید.

پس از ماه‌ها هشدار، یک گزارش تازه مورد تایید سازمان ملل با ارائه شواهد آماری محکم نشان داده که فاجعه انسانی در غزه به یک قحطی انسان‌ساخته تبدیل می‌شود.

کشیدن دستمال پارچه‌ای خیس روی تاول‌ها باعث تسکین می‌شود. بدیهی است در این شرایط باید حوله و لباس‌های خود را از دسترس دیگر افراد دور نگه دارید زیرا ترشحات داخل تاول‌ها می تواند باعث انتقال بیماری به فرد دیگر شود.

اولین قدم برای بهبود زودتر بیماری استراحت کافی است. سعی کنید خواب کافی و تغذیه مناسب داشته باشید.

راه پیشگیری از زونا چیست و چطور افراد بالغ از آن در امان می‌مانند؟ بزرگسالانی که ۵۰ سال سن دارند یا مسن‌تر هستند نیز باید واکسن زونا را دریافت کنند که به آن در اصطلاح پزشکی «واکسن ایمن‌سازی واریسلا زوستر» گفته می‌شود.

Report this wiki page