Fascination About حمام رفتن در بیماری زونا

Wiki Article

خطر بروز درد بعد از زونا در افرادی که در طول مدت ابتلاء به این بیماری، درد شدید داشته‌اند و یا در افرادی که دچار اختلال اعصاب حسی هستند و نیز در افراد سالخورده، بیشتر است.

آمپول هپارین: ضدانعقادی قوی برای پیشگیری از لخته های خونی

قرص روکین

این‌ روش‌ها عبارت هستند از: تحریك‌ یا مالش‌ متناوب‌، استفاده‌ از جریان‌ الكتریكی‌ در پوست‌، اسپری‌ سرد و قطع‌ رشته‌ های‌ عصبی‌ یا جراحی‌.

به وجود آمدن درد و ضایعات اضافی در نزدیکی چشم، که در صورت عدم درمان باعث آسیب دائمی به چشم می‌شود.

پس از بروز تاول ‌ها برای تسكین درد بهتر است به نكات زیر توجه كرد:

زونا به احتمال کم باعث بروز عوارض در خود فرد می‌شود، اما هنوز هم می‌تواند ناخوشایند و دردناک باشد. توصیه می‌شود فرد در صورت بروز ورم و تاول در دوران حاملگی، فوراً به پزشک مراجعه کند.

● اگر جوش‌ها نزدیک یا در گوش باشند، می‌توانند باعث عفونت شوند و منجر به:

○ بثوراتی که در یک طرف بدن ظاهر می‌شوند، مانند روی سینه، شکم، پشت یا صورت

پوتین: روسیه به ناتو حمله نخواهد کرد اما جنگنده‌های اف۱۶ را هرکجا که باشند سرنگون می‌کند

در عرض مدت یک تا سه روز بعد از شروع درد، یک جوش پوستی تاول مانند در قسمتی از پوست که دچار درد شده بود، ظاهر می‌شود. در ابتدا این تاول‌ها به شکل برآمدگی‌های قرمز رنگ و مجتمع به وجود می‌آید.

پزشکان دلیل اصلی ابتلا به زونا را سیستم دفاعی ضعیف می‌دانند. در نتیجه لازم است رژیم غذایی سالمی داشته باشید تا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید.

تاثیر این عمل مانند قرار دادن یخ روی پوست سوخته شده است. به این دلیل بهتر است از رسیدن گرما به پوست آسیب ‌دیده نیز جلوگیری كنید.

● زونا مسری نیست. اما ویروس واریسلا زوستر که باعث آن می‌شود می‌تواند به فرد دیگری که آبله مرغان نداشته است سرایت کند و آنها ممکن است بیماری زونا پوست به آبله مرغان مبتلا شوند.

Report this wiki page